8 Mayıs 2014 Perşembe

EK GIDAYA HAZIRLIK SÜRECİ

Tüm annelerin korkulu rüyası EK GIDA

Haliyle sürekli daha önce bebek büyütmüş tüm tanıdık ,eş ,dost,akraba annelerden ek gıda hikayeleri dinliyorum.Açıkçası şimdiye kadar dinlediklerim çok heveslendirici ,yüreklendirici de değildi.

Aslında paylaşımcı olmak çok güzel ama bir o kadar da hassas.Hamile kaldığımdan beri şunu anladım ki keyifli anılardan çok keyifsizleri paylaşmak ve sürekli olarak uyarmak zorunda hissediyor insanlar.Yaşarken tecrübe etmek ister mi, belki aynı şeyleri yaşamayacak,boşyere korkutmasak mı gibi ince düşünceleri olan çok az insanla karşılaştım.Genelde çocuk bakımını öcü gibi anlatırlar.Yorucu olduğu kesin ama bu herşeyden korkmamız gerektiği anlamına gelmiyor.Korkmak bir işe yaramıyor çünkü.Aksine korkular büyüdükçe başaracağımıza olan güvenimiz de kırılıyor.

Neyse ki yapı olarak kendi bildiğinden şaşmayan inatçı bir yapım var.Laz damarım tutuyor sık sık.Tecrübeleri dinliyorum ama kesin bende öyle yaşayacağım diye kodlamıyorum kafamda.Hamileyken de bebeğim doğduğundan bu yana da söylenenlerin bir çoğunu yaşamadım.Bazıları ise tam da söyledikleri gibiydi.O zaman dinlediklerim işe yaradı.Ama her çocuk kendi hikayesini yazar diyorlar ya çok doğru.Şuan yazımı okuyan anne/anne adayı sana tavsiyem bunlar da benim yaşadıklarım ve aynı şeyleri yaşayacağının garantisi yok :) Belki çok daha kolay belki çok daha zor..Bir gerçek var ki tüm bebekler ve anneleri bu süreci yaşayacak , kaçarı yok.Burada ben ve Eren Çınar neler yaşadık onları bulacaksınız.Herkes için tek tavsiyem korkuları bir kenara bırakın.O bebeği dünyaya getirme cesaretini göstermiş her kadın bebek bakımının üstesinden gelebilir.

Ek gıdaya henüz geçmedik.Ben bu yazıyı tamamlayacak vakti bulduğumda sanırım geçmiş oluruz.Malum yalnız bebek büyüten bir anne olarak bilgisayar başına geçecek çok zaman olmuyor.

Yaklaşık 1 aydır ek gıda araştırmaları yapıyorum.Ne zaman ek gıdaya başlanmalı ,nelerle başlanmalı,nasıl yapılmalı vs vs..Bir defter alıp notlar alarak ,ders çalışır gibi çalıştım.Hala tam oturmadı bazı şeyler ama kabaca yoluna soktum.Şu sıralarda minik kaplara yoğurt mayalamaya çalışıyorum.5 sene önce düdüklü tencerenin içinden çıkan buharlı pişirme aparatını çıkardım,mama sandalyesi araştırmalarımı yaptım.Hazırlanmaya devam ediyorum.

Benim hazırlıklarım kadar minik dünyalar yakışıklısı oğlum da hazırlık yapıyor.Masada yanımızda (doğduğundan beri yemek yerken bırakacak kimsemiz olmadığından zaten hep yanımızdaydı) . Davranışlarını gözlemliyorum ve henüz yemeklerimize özel bir ilgi göstermiyor.Destekli dahi oturmuyor.Yaptığı tek şey bulduğu her şeyi ağzına atmak :) Öyle şirinki..Kısacası henüz hazır değil.Şimdi 5 aylık.

Ama geç kalmış diyenlerin olduğunu duyar gibiyim.Zira artık doktorların bir kısmı 4. ayda ek gıdaya başlatıyor.Ama ben bu fikre katılmıyorum.Hele hele mama alacağına ek gıda alsın görüşüne hiç katılmıyorum.Ek gıdaya başlanma ayının 6. ay olmasının sebebinin sindirim sisteminin gelişimini tamamlamamış olması olduğu için değil mi? Ek gıda da özen göstermek bir binanın temellerini atmak gibi bir şey.Ne kadar sağlam atarsak sonrasında yakanacağı hastalık sayısını azaltacağımıza inanıyorum.Erkenden bir çok gıdayı vermek çok matah birşey değil.Bizim zamanımızda mama mı vardı,ayrı yemek mi yapıyolardı nutuklarına ise hiç katılmıyorum duymak sinirlerimi bozuyor.Ne yani zamanın geçmiş olmasını,bilimi,ilerlemiş teknolojiyi yok mu sayalım.Bilgiye ulaşmak bu kadar kolayken , her türlü soruya milyonlarca cevap bulma şansı varken bilmiyormuş gibi mi davranalım.Kendimizi kandırmayalım.Sadece biraz daha özverili olmaya üşeniyorum diye çocuğuma iki sebze haşlamaya üşenecek ve kendi yediğim yemekten vereceksem yazık bana..

Bebeklerin 6. ayı bitene kadar ek gıdaya geçmesini doğru bulmamamın en önemli sebebi sindirim sisteminin henüz hazır olduğuna inanmamam.Aslında bu konuda beni ikna eden bir kaç doktor bulabilseydim geçebilirdim ek gıdaya ama henüz bu konuda yeterli açıkşama yapanına rastlamadım.Erken değil mi diye sorduğumda mama alıyor denmesini yeterli bulmuyorum.Zira ek gıdaya geçiş artık bebeği ek gıda ile beslemek değil.Sadece tatlara alıştırmak amacıyla ek gıdaya geçiyoruz.O kadar ek gıdayı sindirebilecek bir sisteme sahip olmadıklarını düşünüyorum.Madem bebeği mamadan kurtamıyor ek gıda neden 4. ayda? Ya mideyi çok yormuş oluyorsak,bağırsaklar zarar görürse.Ben doktor değilim belki bir doktor okur ve bana beni ikna edece şeyler söyler.Zira 2 doktor değiştirdim ama ikiside ikna edemedi.

Varsayalım ki 4. ay ek gıda için uygun.Bütün bir ömrü yiyerek geçireceğini düşününce de 6. ay bittiğinde başlaması bana çok geç kalınmış gibi gelmiyor.Bu arada oğlum ek gıdaya hazır olduğuna dair belirtiler gösterseydi yine 'belki' düşünebilirdim.Ama hala biz yemek yerken oralıklı bile değil.Masa yiyecekler ilgisini çekmiyor.Zorla güzellik olmaz :)

Biz 6. ayımızın bitmesini beklerken başka neler yaptık.
Silikon kaşık aldık.
Su içebilmesi için bir alıştrma bardağı aldık.
Mama sandalyesi için önce mama sandalyesi de olabilen sırtı ayarlanabilir dandinosunu yada mama sandalyeside olabilen salıncağını kullanmaya karar verdik.Tam oturmaya başladığında ikea nın basit plsatik mama sandalyesini almayı düşünüyoruz.
Mama tabakları aldık.
Mama sandaylesine yapışan tabakların işlevsel olduğunu düşünsemde çok pahallılar ve bir tabak için gereksiz geldi.Zorda kalırsak alırız diyerek atladık.
Buharda pişirme aparatımızı kilerin derinliklerinden çıkardık.
Arkası su geçirmez önlükler , kolları giydirilen önlükler aldık.
Süt sipariş edecek yer bulduk,sütün kalitesini denemeye bile başladık.
İnternetteki bir çok ek gıda yazısını karı-koca okuduk.
Ek gıda konusunda fikirlerimizin çakışmaması,dış faktörlerden minimum etkilenme için de anne-baba tartışmalarımızı yaptık.

Şimdi zamanın geçmesini bekliyoruz.Zamanı geldiğinde umarım oğlumuz bizi çok üzmez.
Bütün minik kuzular annelerinin mis gibi yaptığı yemekler hapur hupur yesin,hazır aldıklarını yemesin :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder