5 Mayıs 2014 Pazartesi

Hamileliğimin üçüncü 3 ayı, 3.Trimester

Aradan aylar geçti ve ancak fırsat bulabildim son üç ayımı yazmaya.Yazmasam da olmazdı.Zira ilk 6 ay pek de hamilelik sıkıntılarım yoktu meğer hamilelik 6. aydan sonra başlıyormuş.

3'er aylık dilimlere ayrılmış olsada hamilelik son adet tarihinden itibaren 10 aylık bir süreyi kapsıyor.Ben son ayı bilemiyorum.Çünkü aceleci oğlum son 3 haftayı bana yaşatmayıp aramıza erken katıldı.

Son 3 aylık zamanın nasıl geçtiğini ise şöyle hatırlıyorum.Saç diplerime kadar ter,desteksiz oturup kalkamamak,yatakta dönememek ve birbirinden ayrılıp kendi başına hareket eden kemikler...Yani pek eğlenceli sayılmaz :)

Son 3 aylık döneme girdikten sonra artık vücut Eren'in dünyaya gelişine kendini hazırlamaya başladı.Sonlara doğru her gün göbeğim aşağıya düşmüşmü diye kontrol ediyordum.Eğer göbek deliğiğini göremiyorsanız bebek aşağıdadır diye bir 'özlü ana sözü' duymuştum.:)
Birde 90 derecelik açıyla yere ayaklarımı uzatarak oturduğumda sağ ayağımın topuğunu sol ayağımın parmaklarına değdirebiliyorsam doğum yakınmış :) Valla bu sonuncuyu kadın doğum doktoruma sordum güldü ama doğruluğunuda onayladı.

Yine son zamanlarda gece uykuları ağrılarla bölünmeye başladı.Sanırım doğumdan sonra başımıza geleceklere doğal bir hazırlık süreci.Zira doğumdan sonra o yarım yamalak uykularımı bile özler oldum.Belim ve dizim arasında ne kadar kemik varsa ayrı yöne hareket etmeye çalışıyorlardı sanki.Ayağa ilk kalktığımda önce tüm kemiklerimi aynı yöne ikna etmem gerekiyormuş gibi ilk 4-5 adımı zor atıyordum.Kocaman göbeğimde denge noktalarımı alt üst ettiği için daha da zor oluyordu tabi.Top yutmuş gibi hamile olup bu yazıyı okuyanlar sizden bahsetmiyorum :) Bu anlattıklarım sizin için değil çekilin aradan! Koca göbekli hamileler siz dinleyin çünkü ben sizin gruba dahildim. :)

Tek sorun da bu değildi tabi.Mide yanması...En büyük düşmanımdı.Bu konuda güzel bir öneri sunabilirim.Doktorlar genelde mide asitini dengeleyen ve yazarken 1 şişe bile içsen zararı yok dedikleri bir takım ilaçlar veriyor.Hatta tek seferde 4-5 şişe yazıyor.Ama dolapta soğutulmuş bir sütünüz olsun, yanma olduğunda sadece 1 yudum soğuk süt için.Aynı etkiyi yapıyor.Bunu farkedince baya rahatladım çünkü ne kadar zararsız densede huzursuz olup ilaç içmeye direniyordum ve hele de yatınca çok zorlanıyordum.

Genele bakarsak çok da sorunlu değildi son 3 ay.Ama diğerleriyle kıyaslanınca benim için en zorlu 3 ay sonuncusuysu..Sanırım ilk aylarında bulantı şikayeti olanlar benimle aynı fikirde olmayacaktır.

Sona yaklaşırken heyecanlı bir de bekleyiş oluyor.En yavaş geçen zamanda son 3 ay..Artık zorlu bir sürecin sonuna gelmek,sonunda dünyalar tatlısı bebeğine kavuşacak olmak farklı bir heyecan yaratıyor ve zamanın yavaşlatıyor.Ben de tam geçmek bilmeyen tatil günlerine girmiştim.Doğum öncesi izne ayrıldım.Pazartesi annemle iznimi başlatmak için okula gittik.Aynı haftanın çarşamba günü gündüz bir ,akşam bir kaç arkadaşımı ağırladım.Gece de Eren geldi.Hızla geldi ve geçmek bilmeyen zaman da bir anda son verdi.Sanırım son 3 haftayı da bekleseydim çok daha zorlanacaktım.

Eren'in gelme hikayesi için buraya tıklayınız.

Hamileliğimin birinci 3 ayı, 1. trimester yazısı buraya tıklayınız.

Hamileliğimin ikinci 3 ayı, 2.trimester yazısı için buraya tıklayınız.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder