13 Ağustos 2013 Salı

Hamilelikte uygun yatış pozisyonu

En büyük sorunum sanırım bu.

Hamile kaldığımdan beri yaptığım araştırmalar hamilelerin sırt üstü yatmaması gerektiği,sola dönük yatmanın en sağlıklı olduğu yönündeydi.İyi ya ne güzel zaten sola yatarım ben diye düşünüyordum.

Eşim hamileler için tasarlanmaış yan yatış yastıklarından aldı ama ne mümkün ben ona bir türlü alışamadım.Alışanlar kesinlikle şanslı,böyle bir sorunları kalmıyor.

28 yıldır sola yatan ben,asla ama asla sırt üstü uyuyamayan da ben..Ama hamileyken bedenin ağırlık noktası değiştiğinden mi,bebeğe yüz üstü yatarken zarar veririm düşüncesinin bilinçaltına yerleşmesinden mi nedendir bilinmez her uyandığımda sırt üstü yatarken yakalıyorum kendimi.

Birde rahat ki böyle yatmak :)

Ama bişey zararlısa zararlıdır,bile bile yapmayacak kadar büyüdüm.Bir yolunu bulmak şart oldu.Ya o kocaman hamile yastığına alışıcam yada başka bir yol bulucam.

Doktorumun söyledikleri şunlar.26. haftadan sonra yüzün tavana bakacak şekilde sırt üstü yatman kesinlikle yasak.Sağ ile sola yatmak arasında ise %5 fark var.Dönüşümlü yatabilirsin.Aksi halde sola yatmaya zorlamak vücut ağrılarına sebep olur.Ben doktoruma güveniyorum.

Ama genel olarak önerilen,hamileler için yazılmış bir çok kitap yada internette yazan bilgi ise en doğru yatış pozisyonunun sola dönük bacakların karına doğru olduğu pozisyon.

Ortak öneri ise bacakların arasına alınan yastığın işe yaradığı ki bu kesinlikle doğru.Aksi halde yan yatmak ilereyen haftalarda çok mümkün değil.

Sebeplerine gelince:
Sağa yatmak neden zararlı:Sağa yatarken kalbe dönen toplar damar sıkışır ve kalbe dönen kan miktarı azalır.Vücutta şişlikler artabilir.Kan daha geç temizlenir.Ve bebeğe ulaşacak temiz kan miktarı azalır.

Sırt üstü yatmak neden zararlı:Kan basıncını ani olarak düşürebilir.Ayrıca rahmin tüm ağırlığının bağırsaklara verilmesi kabızlık ve ileri durumda basura,sırta verilmesi ise sırt ağrılarına neden olur.

Yüz üstü yatmak neden zararlı:İlerleyen haftalarda bebeğe baskı yapacak bir pozisyon olduğu için zararlı.

Çıkardığım sonuç şu.İlk 3-4 ay nasıl yattığının bir önemi yok ama o zaman alıştırmak lazımmış sonra zor oluyor.Mümkün mertebe sola yatmalı ama gece sağa da dönebiliriz.Fakat sırt üstü ve yüzüstü yatmakdan kaçınmalıyız.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder