10 Ocak 2015 Cumartesi

EV YOĞURDU (Keçi sütü yada inek sütü)




*1 kg süt (pastorize süt yada güvendiğiniz bir sütçüden açık süt)
*1 yk dolusu yoğurt (mümkünse ev yoğurdundan)

Yapılışı


Ev yoğurdu yapmak kesinlikle basit bir iş ama her seferinde tutması için sabırla denemek gerek.Sonrasında tüm yoğurtlarınız tutacak.Nereden mi biliyorum , tabiki kendimden :)
Bebeğim 4 aylık olduğunda yoğurt mayalamaya başladım.6. ayda ek gıdaya başkamak niyetinde olan bir kişi için erken görünebilir.Hiç değildi.Neredeyse her deneme başarısızlıkla sonuçlandı ve sonuçta süt yoğurt yerine peynir oldu :)
Pes etmedim desem yalan olur.Bir gün gayretime ara verdim ve Arzum yoğurt makinası ile eve döndüm.İlk denemede sonuç mükemmel oldu.İşin garibi fazla kalan sütü elde mayalarken yoğurtlarım tutmaya başladı.
Şimdi yoğurt makinasının minik bardaklarını oğlum için makinada mayalarken kendimiz için büyük bir cam saklama kabında elde mayalıyorum.

Mayalama yaparken yaptığım hatalarımı farkettikçe de çok daha iyi iş çıkarıyorum.

Önce nasıl mayaladığımı anlatayım.
*Sütü kaynatıyorum.Kabarmaya başladıktan sonra 10 dk kadar kaynatıyorum.
*Kaynar haliyle mayalayacağım kaplara aktarıyorum ve orada soğumalarını bekliyorum.
*Bu arada mayalık yoğurdu süt ile koyu ayran kıvamına kadar karıştırıp çırpıyorum.
*Süte küçük parmağımla baktığımda kaynar değil ama sıcak hissi veriyorsa,başka bir deyişle 10'a kadar saydığımda elim yanmıyorsa mayayı içine döküyorum ama sadece bir kez çeviriyorum,çırpmıyorum, fazla karıştırmıyorum.üzerine delinmiş bir strech film kapatıyorum ve olduğu yerde üzerini örtüyorum.
*Bu şekilde 4-6 saat kadar bekletiyorum.
*Bu sürenin sonunda strech filmi alıp bir kaç kat yaptığım kağıt havluyu üzerine koyup kapağını kapatarak buz dolabına alıyorum.Burda dikkat etmek gereken püf nokta mayaladığım kabın altına başka bir kap koymak.Çünkü dolapra kağıt havlu yoğurt içinde kalan fazla suyu emerek dışarı akıtacak.Bu şekilde dolabın kirlenmesini istemeyiz. :)
*2 saat kadar dolapta dinlenen yoğurdumuz afiyetle yenmeye hazır.

Nerede hata yaptığıma gelince;
*Sütü çok sıcak mayaladığımda olmadı.
*Çok karıştırdığımda olmadı.
*Mayayı çok koymak daha iyi tutmasını sağlamadı.
*UHT sütler çok iyi sonuç vermedi.Zaten bebeğe UHT kullanmıyoruz.
*Hazır yoğurtla mayaladığımda yoğurt içinde sakız varmış gibi uzadı
*Olmuş mu diye arada açmak tutmasını engelledi.
*Ama pes etmedim ve artık ailecek ev yoğurdu yiyebiliyoruz.

NOT: Yoğurdunuzu mayalar mayalamaz minik bir kaba mayalık yoğurt aırıp buzluğa atın.Bazen mayalık ayırmayı unutabilirsiniz yada aradan geçen zamanda yoğurt ekşiyebilir.
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder