14 Ocak 2015 Çarşamba

KIŞLIK DOMATES PÜRESİ

Yaz aylarında mis gibi kokan domatesleri yemek kahvaltının vazgeçilmezi benim için.Aynı şekilde yemeklerde de sıkça kullanıyoruz.Ayrıca bebeklerimiz için A,C vitaminleri ve demir bakımından oldukça zengin bir besin.Güçlü bir antioksidan olan likopeni de unutmamak lazım.
Kış aylarında da domatesi çok arıyorum.Ama yaz kış manavlarda bulunsa da kış aylarındaki domatese domates demek için bin şahit gerekir.Sağlıksız olması zaten büyük bir sorunken birde lezzetsiz ve turşuluk domates gibi bütün bütün kalması ayrıca sorun. Neyse ki kolay bir çözümü var.
Domatesi ben püre olarak ve küp kesilmiş konserve olarak iki ayrı şekilde yapıyorum.Küp kesim menemen ve bazı yemekler için uygun ama püre bebek yemeklerinde daha çok işe yarıyor.

DOMATES PÜRESİ

MALZEMELER
*Kış için ne kadar saklamak istiyorsanız o kadar domates.

YAPILIŞI
*Domatesleri soyup rendeliyoruz.
*Rendelenmiş domatesi tencereye alıp suyu iyice çekilene kadar kaynatıyoruz.Kıvamı salçaya yakın olacak kadar.
*Kaynar halde kavanozlara koyuyoruz.
*Kavanoz kapaklarını yeni alıp olası tutmama sorununu en aza indirmeyi unutmuyoruz.
*Kavanozun kapağını kapadıktan sonra ters çevirip bekletiyoruz.
*Ben bir iki gün bekliyorum.Kapak eğer atmamış ise kışa kadar saklayabileceğim yere kaldırıyorum.
*Mis gibi domates yiyoruz.

NOT:Bu püreyle domatesli,sebzeli omlet ,domatesli makarna,bulgur pilavı yapıyorum ve en çok pizza tabanına sürüyorum.
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder